بیشتر بدانیم, سبک زندگی

مزاج در ازدواج

lazy مزاج در ازدواج

مسئله مزاج یکی از مسائلی است که در انتخاب همسر باید در نظر گرفت البته دیگر مسائل مانند ایمان،شرایط خانوادگی و ….نیز بسیار مهم است.

مسئله مزاج یکی از مسائلی است که در انتخاب همسر باید در نظر گرفت البته دیگر مسائل مانند ایمان،شرایط خانوادگی و ….نیز بسیار مهم است.

با ذکر مثال،علت تطابق مزاج زن و مرد مشخص می شود.

مثال اول:همانطور که می دانید گرم مزاجان افرادی فعال و پر جنب و جوش هستند و سرد مزاجان افرادی کند و بی حال هستند.
حال اگر زن و شوهر دارای مزاج مختلف باشند به سختی می توانند همدیگر را تحمل کنند. این مسئله در مورد دو دوست هم صادق است.در زندگی خوابگاهی،فراوان مشاهده شده است که افراد مزاج مختلف نمیتوانند همدیگر را تحمل کنند و معمولا به رفتار همدیگر گیر میدخند فرد فعال و پر انرژی از فرد فعال و پر انرژی خوشش می آید.تصور کنید زن و شوهر برای یک مهمانی دعوت شده اند.زن مزاج سرد دارد و شوهر بسیار گرم است.شوهر بعلت گرم مزاج بودنش فورا سرو وضع خود رامرتب کرده و آماده رفتن می شود. اما زن بعلت سرد مزاج بودنش بسیار کند عمل کرده و شوهر مدت زیادی منتظر می ماند تا زن آماده رفتن شود.حال اگر از این موارد تضاد ها در زندگی زیاد باشد،به مرور زمان عشق و علاقه زوجین را نسبت به هم کم خواهد کرد.

مثال دوم:همانطور که گفته شد افراد صفراوی حافظه خوبی دارند و تیز هوش هستند، این افراد باید با هم شکل خود یعنی افراد دارای مزاج گرم و خشک ازدواج کنند.چون در صورت عدم رعایت تطابق مزاجی این افراد قادر به درک یکدیگر نخواهند بود.

مثال سوم:دموی مزاجان(گرم و تر)دارای روحیه شاد و خوش مشرب هستند.

حال تصور کنید چنین فردی با یک فرد سوداوی (سرد و خشک)ازدواج کند.فرد سوداوی گوشه گیر بوده و تمایلی به شرکت در اجتماعات ندارد.این دونفر بعلت تقابل مزاجی که دارند نمیتوانند با هم کنار بیایند.

مثال چهارم:یکی از خصوصیات بلغمی مزاجان،خونسردی و بی خیالی آنها در حوادث و مشکلات است. حال اگر یک طرف بلغمی(سرد و تر)باشد و طرف دیگر گرم باشد یک طرف همیشه در اضطراب خواهد بود و طرف دیگر بی خیال.فرد گرم مزاج از بی خیالی طرف مقابلش خسته می شود و این وضعیت در دراز مدت باعث تنفر و انزجار او از طرف مقابلش خواهد شد.متقابلا فرد سرد مزاج(بلغمی) نیز فرد گرم مزاج را بخاطر اضطراب و عجول بودنش سرزنش میکند.

نکته :بدون در نظر گرفتن مزاج نیز می توان به این تطابق رسید ولی با مزاج شناسی کار بسیار آسان می شود و شناخت بهتر صورت میگیرد چون در مزاج شناسی از خصوصیات بدنی نیز میتوان کمک گرفت و به حالات روانی افراد پی برد.پیش تر گفته شد که مزاج ذکور نسبت به اثاث گرم تر و خشک تر است.

علائم سرد مزاجی در زنان غلبه دارد و بعلت این تفاوت مزاجی،مدیران و روسای عالم اکثرا مردها هستند.در خانواده نیز همینطور است و مدیر خانواده مرد است. حال اگر زنی را دیدید که مدیر شده است و توانایی این کار را هم دارد بدانید که حتما گرم مزاج است.

البته نکته بسیار مهم این است که انسان می تواند با تهذیب نفس و اراده تا حدود زیادی نواقص و اشکالات خود را تعدیل و اصلاح کند و البته پس از ازدواج هم با اطلاع از اینکه بسیاری از رفتارها و واکنش های طرف مقابل بر اساس مزاج اوست و عمدی در کار نیست می توان به آرامش و تفاهم بیشتری دست یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *