بیشتر بدانیم, بیماری, مطالب

تدابیر بعد از زایمان

lazy تدابیر بعد از زایمان

از غذاهای آماده و کلا مواد غذایی کارخانه ای بپرهیزید، زیرا بدن را مسموم و از فعالیت های طبیعی آن جلوگیری می کند.

به هیچ وجه شکم خود را بعد از عمل سزارین برای کوچک شدن نبندید، زیرا ممکن است زخم شما در ظاهر خوب شده باشد ولی چندین لایه پوست شکم شما زمان طولانی تری برای ترمیم نیاز دارد.

همین که به نوزاد خود شیر می دهید بدن شما به صورت هوشمند رحم و اعضای تناسلی شما را به حالت اول بر می گرداند و با تداوم شیر دهی چربی های اضافه بدن شما هم در سوخت و ساز فعالیت های اضافه شده شما و همچنین در تولید شیر مصرف می گردد .

ده روز اول انواع گوشت و آب گوشت، جگر و آب قلم میل نکنید؛ مصرف این غذاها در این روز ها باعث پلیپ رحم، میوم و فیبروم گوشت اضافه در اندامهای تناسلی میشود .

از خوردن آب سرد و یخ و ترشی ها و سرکه خودداری کنید .

خود را از آب سرد و هوای سرد و کولر محفوظ بدارید .

غذاهای شما می تواند شامل انواع سوپ و آش با سبزیجات کوهی، تاس کباب بدون گوشت با به و رب انار شیرین، تخم مرغ محلی عسلی و کاچی با آرد گندم باشد .

شیربرنج و شیره انگور محلی، کره محلی با عسل زنده، سر شیر و عسل و انواع شربتهای خانگی با گلاب و عرق بیدمشک و فالوده سیب و به و گلابی باشد .

حتما یک وعده از غذای روزانه را به کاچی اختصاص دهید .

کمر و شکم خود را با پارچه نخی به آرامی ببندید و مراقب باشید تا سرما نخوردید .

حتما در راه رفتن در اتاق و حتی روی فرش از پاپوش استفاده کنید .

توجه داشته باشید که بین 40 روز تا دو ماه طول میکشد تا اندام داخلی شکم و اندام تناسلی شما بعد از زایمان به حالت اولیه در بیاید،پس در این مدت باید مراقب خود باشید،زیرا در این مدت :

هنوز ضعف زایمان در استخوانها و عضلات شما هست و به محض اینکه در معرض آب یا هوای سرد قرار بگیرید عضو سرما دیده بزودی خوب نخواهد شد .

اگر سینه شما شقاق شد «ترکیدگی نوک سینه ها» بعد از هر بار شیردهی آن را با آب ولرم بشوئید و خشک کنید و مخلوطی از عسل و روغن زرد به آن بمالید.

اگر خون ریزی شما خیلی زیاد است و دچار ضعف می شوید یک قاشق غذاخوری زردچوبه را در یک لیوان آب گرم مخلوط و جرعه جرعه بنوشید ؛این کار را می توانید تا سه روز تکرار کنید .

در این چند روزی استراحت دارید سعی کنید غم و اندوه و استرس را ازخود دور کنید و به اصطلاح نسبت به موضوعاتی که پیش می آید بی خیال باشید و حل کردن مسائل پیش آمده را به دیگر اعضای خانواده بسپارید ، تا شیر خوب و بدون استرسی داشته باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *