بیشتر بدانیم, بیماری, سبک زندگی, مطالب, گیاهان دارویی

درمان سرفه های پاییزی با طب سنتی

lazy درمان سرفه های پاییزی با طب سنتی

 

شما می توانید در خانه شربت های گیاهی تهیه کرده و گلودرد یا سرفه خود را تسکین دهید.
شربت لیمو
لیمو سرشار از ویتامین C است،به همین دلیل با کاهش التهابات گلو به رفع سرفه های خشک و درمان عفونت ها کمک می کند. اگر از سرفه های مداوم خسته شده اید، می توانید لیمورا با عسل بجوشانید و یک شربت ساده درست کنید. همچنین ترکیب عسل و آب لیمو ترش نیز مفید است.
شربت آویشن
آویشن ضدانقباض و ضد میکروب و در بازکردن مجاری هوایی بسیار موثر است. همچنین به تسکین غشاهای آسیب دیده و کاهش هرگونه التهابی کمک می کند. برای تهیه این شربت کافی است نعناع، شیرین بیان و آویشن (از هر کدام دو قاشق چای خوری) را درون یک فنجان آب جوش بریزید و در فنجان را بگذارید تا به مدت 30 دقیقه خیس بخورند. بعد از آن محلول را از صافی گذرانده و حدود نصف فنجان عسل به آن اضافه کنید. اگر عسل حل نشده، شربت را گرم کرده و به آرامی هم بزنید تا عسل در آن حل شود.
بارهنگ
بارهنگ از مدت ها پیش به عنوان یک داروی مفید در درمان التهابات ریوی شناخته شده و جوشانده ی آن برای درمان تب و آنفولانزا موثر است. برگ های بارهنگ برای درمان سرفه و تحریک غشای مخاطی به منظور مقابله با عوارض عفونت های مجاری تنفسی کاربرد دارد و التهاب بافت ریه ها را التیام می بخشد. به این منظور مقداری از برگ های گیاه بارهنگ را در یک لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه بماند.
شربت پرسیاوشان
در طب گذشته از گیاه پرسیاوشان در درمان سرفه و علائم سرماخوردگی استفاده می شد. برگ پرسیاوشان درمان کننده ی بیماری های ریوی است که اخلاط سینه را نرم کرده و دفع می کند. مقدار 100 گرم پرسیاوشان خشک را با یک لیتر آب جوش و مقداری عسل مخلوط کرده و به مدت 6 ساعت بگذارید بماند، سپس آن را با فشار از صافی بگذرانید و داخل ظرفی بریزید تا کم کم ته نشین شود. بعد قسمت صاف شده ی روی آن را بردارید و با مقداری عسل و 80 گرم دیگر برگ پرسیاوشان مخلوط کرده و بجوشانید تا غلیظ شود. مقدار مصرف این شربت دوقاشق غذاخوری، چند بار در روز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *