بیشتر بدانیم, سبک زندگی

از سفیدآب چه میدانید؟

lazy از سفیدآب چه میدانید؟

استفاده از سفیداب یکی از روش‌های سنتی و قدیمی برای استحمام و شست و شو در میان ایرانیان است. البته که مدتی است مصرف سفیداب به حداقل رسیده است. اما کافی است که از خواص شگفت‌انگیز سفیداب برای لایه‌برداری و زیبایی پوست آگاه شوید تا دوباره مصرف آن را از سر بگیرید.❗️

سفیداب یکی از سنتی‌ترین روش‌های لایه‌برداری پوست است که در ایران و دیگر کشور‌ها از آن استفاده می‌شده است. در گذشته بیشتر از این ماده‌ی معجزه آسا استفاده می‌شد، اما رفته‌رفته با وجود مواد شیمیایی زیادی که در دسترس مردم قرار گرفت، استفاده از سفیداب در بین مردم کمرنگ شد.

سفیداب بهترین لایه‌بردار طبیعی است که می‌تواند جایگزین خوبی برای انواع ماسک‌های لایه‌بردار باشد. سفیداب با پاک کردن سلول‌های مرده باعث می‌شود تا به قول معروف پوست‌مان نفس راحتی بکشد. در طول روز میلیون‌ها سلول بر اثر فعالیت می‌میرند و باید از روی پوست بدن پاک شوند. بهترین راه این است که هنگام استحمام مقداری سفیداب بر روی پوست‌مان بمالیم تا سلول‌های جدید بتوانند رشد کنند و باعث زیبایی پوست شوند.

از دیگر خواص سفیداب

سفیداب در ایران و در دوره‌ی اسلام توسط عطارها ساخته ‌می‌شده است. نام دیگر سفیداب روشور است. البته در آن دوران زنان از سفیداب برای آرایش کردن و به خصوص سفید جلوه دادن پوستشان استفاده می‌کرده‌اند. در واقع مانند کرم پودرهای امروزی عمل می‌کرده‌اند و هیچ گونه عوارض و بیماری پوستی در پی نداشته‌اند.

در واقع روشور به اصطلاح امروزی‌ها خوراک پوست است و باعث جوان‌تر شدن پوست می‌شود. سفیداب بهترین بدن شویی است که تاکنون اختراع شده است. کسانی که پوستشان به صابون‌ها و بدن‌شوی‌های شیمیایی حساسیت نشان می‌دهد می توانند سفیداب را جایگزین کنند. البته ما به شما توصیه می‌کنیم تا همیشه از روشور برای تمیز کردن بدن خود استفاده کنید، زیرا هیچ شوینده‌ای نمی‌تواند با سفیداب رقابت کند و مانند آن پوستتان را تمیز و زیبا کند.

یکی دیگر از خواص سفیداب این است که این ماده باعث رفع جوش‌ها و لک‌های پوست می‌شود. سفیداب باعث ضدعفونی شدن پوست بدن هم می‌شود. بیشتر کسانی که بدنشان مرتب جوش می‌زند پوست بیش از حد چربی دارند. به این افراد توصیه می‌کنیم که در هنگام استحمام به بدن‌شان مقداری روشور بزنند. البته سعی کنید بیشتر به نقاطی از بدن‌تان روشور بزنید که بیشتر از نقاط دیگر بدن جوش می‌زنند. خانم‌ها اگر می‌خواهند از شر جوش‌های صورت خود راحت شوند می‌توانند با بسته نگه داشتن چشمان‌شان به پوست صورت خود مقداری روشور بزنند.

به گفته‌ی اغلب طبیب‌های سنتی، سفیداب از مبتلا شدن افراد به سرطان‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

کودکان پوست حساس‌تری نسبت به افراد بزرگسال دارند و اگر قصد دارید تا به بدن کودکان خود روشور بزنید باید از لیف‌های بسیار نرم استفاده کنید تا کودکان‌تان دچار بیماری نشوند.

روشور قرن‌ها در کنار ما بوده است و همیشه توانسته به ما در درمان بیماری‌های پوستی‌ یاری برساند. از این رو به خانم‌ها توصیه می‌شود که سفیداب را جزو لوازمات بهداشتی خود قرار بدهند تا همیشه پوستی تازه و شاداب داشته باشند. پوست، تمام بدن ما را فرا گرفته است و نباید نادیده گرفته شود. شاید روشور مانند بعضی از لوازم بهداشتی گران قیمت و زیبا نباشد اما از بسیاری از آن‌ها با ارزش‌تر است.

1 نظر در “از سفیدآب چه میدانید؟

  1. Avatar باقرنژاد گفت:

    درزمان قدیم مردم ا سفیدآب استفاده میکردند چرک ازبدن خارج میشد بعداز مدتی کفتند استفاده نکنید ولی خیلی جالب که صابون سفیدآب آمده تا حالا نشینده بودم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *