بیشتر بدانیم, بیماری, سبک زندگی, مطالب

روشی ساده برای ترک سيگار

lazy روشی ساده برای ترک سيگار

اصولا تا شخصي خودش نخواهد نمي توان كاري را به او تحميل كرد تا چه رسد به اينكه آن كار را با ميل و رغبت انجام دهد.

پس اولين حركت خواستن خود شماست،‌ ولي بيشتر مواقع خواستن ترك سيگار با هوس كشيدن آن در ستيز است.
عواملي كه مي تواند به ترك سيگار به شما كمك كند بسيار ساده ولي تاثير گذار است كه من آن را به شما هديه مي دهم ولی، قبل از هر چيزي به تمام سيگاري ها مطلبي را مي گويم كه بسيار جالب و شنيدني است.

همه مي دانيم سرزمين توتون آمريكاست و اولين كساني كه از توتون استفاده مي كردند، سرخ پوستان آمريكا بودند. آنها در جشن ها و مراسم خود از چپق مخصوصي براي كشيدن توتون استفاده مي كردند و حتي كشيدن اين چپق روشي خاص براي خودش داشت كسي كه مي خواست از اين چيق استفاده كند بايد محل دهانۀ آن را درون يكي از سوراخ هاي بيني خود قرار مي داد و سوراخ ديگر را با انگشت دست ديگر مي بست بعد پك عميقي به وسيله بيني اش مي كشيد.
خوب تا اينجا قصه اتفاق خيلي معمولي به نظر مي رسد ولي از اينجا به بعد را دقت كنيد.

يك روز من هم خواستم يك نخ سيگار را به سبك سرخ پوستان بكشم با اين تفاوت كه سوراخ دوم بيني ام را نبستم و خواستم دودي كه وارد ريه ام مي شود، كمي رقيق تر باشد كه كمتر اذيت شوم (و عجب عقلي به كار بردم و گرنه بيچاره مي شدم)
من تجربه ام را به شما خواهم گفت تا شما هم از آن درس عبرت بگيريد آن روز پس از آن عمل، (كشيدن سيگار) با اولين پكي كه به سيگار زدم چنان دنيا دور سرم چرخيد و سرگيجه گرفتم كه در سر تا سر عمرم حتي در بدترين مريضي هايم چنين حالتي را تجربه نكرده بودم،‌ فقط با يك پك خدا مي داند فقط با يك پك بلائي بر سر من نازل شد كه همين الآن هم كه دارم اين مطالب را براي شما مي نويسم درد آن را در سر خود احساس مي كنم.
مثل اين بود كه ساعت ها مواد مخدر استفاده كرده باشم.

مثل اين بود كه بعد از عمل جراحي سختي به هوش مي آيم (من چندين بار عمل جراحي سنگين داشته ام به خاطر همين “دقيقا” مي دانم كه چه مي گويم) خلاصه تجربه سخت و سنگيني بود. من اين تجربه را براي اين به شما گفتم كه بدانيد با چه وسيلۀ خطرناكي بازي مي كنيد.
روزي به جواني توصيه كردم،‌ هر وقت هوس كردي سيگاري بكشي شروع به دويدن كن آنقدر بدو تا از نفس بيفتي آنوقت است كه از سيگار كشيدن پشيمان مي شوي و تا آخر عمر مرا دعا خواهي كرد.

اما روش ترك سيگار

الف– سعي كنيد كه عمل دم خود را با بيني و عمل بازدم را با دهان انجام دهيد اگر بتوانيد اين كار را چند روز تمرين كنيد متوجه مي شويد كه ناخودآگاه سيستم تنفسي شما دم را از بيني و بازدم را از دهان انجام مي دهد در چنين حالتي شما هرگز نمي توانيد سيگار بكشيد چرا كه هواي ورودي بدن شما از كانال بيني است و هرگز نمي توانيد از بيني سيگار بكشيد.

ب- در اين راستا مي توانيد از خوراكي هائي كه با دخانيات ضديت شديد دارد استفاده كنيد مثل شير حداقل 3 وعده صبح و ظهر و شب نصف ليوان شير ميل نمائيد.
روز بعد غذائي استفاده كنيد كه در آن از سير خوراكي تازه استفاده شده باشد سير هم ضديت زيادي با دخانيات دارد.

روز بعد مي توانيد از شربت آبليمو استفاده كنيد و تاثير معجزه آساي آن را تجربه كنيد و اين موارد را به صورت چرخشي ادامه دهيد يك روز شير يك روز سير و يك روز شربت آبليمو.
نگران هزينه اين موارد نباشيد چرا كه هزينه سيگار شما هزاران برابر بيشتر از يك دروۀ يك ماهه اين روش مي باشد.

خوراکی هایی که برای ترک سیگار کمک می کنند تا سموم نیکوتین از بدن خارج شود:

خوردن اسفناج، پرتغال، آب زردک، نوشیدن آب معمولی به اندازه کافی حداقل در ازای هر دوازده کیلو وزن بدن یک لیوان دویست سی سی، انواع توت ها، این خوراکی ها انواع سموم “مخصوصا” نیکوتین را از بدن خارج می کند.

از هر نوع سیگار 1عدد در پاکتی قرار داده و هر روز یکی را استفاده کنید.
با تغییر نوع سیگارها کم کم بدن تمایلی به مصرف نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *