بیشتر بدانیم, سبک زندگی

سیر، دارویی معجزه گر

lazy سیر، دارویی معجزه گر

سیر یک داروی طبیعی است و با استفاده از آن، می‌توان بیماری‌های متعددی را درمان کرد. سیر را می‌توانیم به صورت پخته یا خام بخوریم و با کمک آن، قدرت دستگاه ایمنی بدن و تن‌درستی‌مان را بیش‌تر کنیم. بیشتر‌ین خاصیت سیر برای سلامتی، به دلیل ترکیبی است به نام آلیسین. آلیسین از طریق دستگاه گوارش وارد خون می‌شود و تمام بدن را طی می‌کند، و از آن پس تاثیرات قوی و مفیدش را در بدن اعمال می‌کند.

فواید سیر

ضد سرطان

افزایش‌دهنده‌ی میل جنسی

تنظیم‌کننده‌ی کلسترول

کاهش علائم آسم

از بین برنده‌ی جوش و آکنه

ضد سرماخوردگی

ضد اسهال

درمان عفونت‌های بدن

تنظیم‌کننده‌ی فشار خون

متوقف‌کننده‌ی علائم تصلب شرایین

هم‌چنین از سیر برای کاهش علائم آرتروز، دیابت و بزرگ شدن پروستات استفاده می‌کنند. می‌توانیم از سیر برای درمان مشکلات سلامت روزانه‌مان و بالا بردن متابولیسم (دگرگشت) و انرژی استفاده کنیم. بهتر است سیر را به صورت خام مصرف کنیم؛ این بهترین روشِ بهره‌مندی از خواص متعدد آن است. توصیه‌ می‌شود حبه‌های سیر را تکه تکه کنید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند، و سپس آن را با شکم خالی بخورید.

ترکیب سیر خام و عسل

بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند سیر را با عسل مخلوط کنید و هر روز صبح بخورید. تمام کاری که باید انجام دهیم این است که ۲ یا ۳ حبه سیر را خرد و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنیم. این ترکیب به ما انرژی و سلامتی بیش‌تر می‌دهد.

داروی تقویتی و ضد آنفولانزای سیر

این داروی تقویتی برای درمان گلودرد، سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مفید است.

مواد اولیه‌ی مورد نیاز:

5 حبه سیر
نصف پیاز زرد
2 عدد فلفل قرمز تند
۱ لیوان آب‌لیمو
1 قاشق غذاخوری زنجبیل خردشده
2 قاشق غذاخوری سرکه‌ سیب

دستور تهیه:

پیاز، سیر، زنجبیل و فلفل قرمز را با هم مخلوط کنید و سپس آب‌لیمو و سرکه‌ی سیب را نیز به آن اضافه کنید. بگذارید این مخلوط ۲۴ ساعت بماند، و پس از آن، هر روز صبح پیش از صبحانه مقداری از آن را بنوشید.

1 نظر در “سیر، دارویی معجزه گر

  1. Avatar a.mersi5555 گفت:

    متشکرم…..ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *