بیشتر بدانیم, سبک زندگی, غذا, مطالب

افطار سالم با توصیه های طب سنتی

lazy افطار سالم با توصیه های طب سنتی

 

به علت آنکه قبل از افطار بدن ساعاتی طولانی گرسنه بوده است و مقدار ذخائر قندخون بدن که تنها غذای اختصاصی سیستم مغز و اعصاب است کاهش یافته، بنابراین باید دروهله اول قندخون افزایش یابد .بهتر است افطاربا یک استکان شیر گرم، عسل و خرما شروع شود.
در مقایسه خرما و عسل با شیرینی های مرسوم در افطارمثل زولبیا و بامیه می توان گفت که ارزش غذائی خرما و عسل بسیار بالاتر از آنهاست. زیرا علاوه بر مواد قندی طبیعی که دارند، حاوی انواع ویتامین های مختلف و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند.
خطرات آلودگی شیمیایی زولبیا و بامیه به خصوص در زمان غوطه ورشدن آنها در روغن معمولا از کنترل ما خارج است. باید توجه داشت که مصرف بیش از حد شیرینی ها حتی خرما و عسل هم در افطار توصیه نمی شود. شیرینی اضافی در بدن تبدیل به چربی می شود و ممکن است خطر چاقی و افزایش وزن را داشته باشد.
مصرف حلیم در افطار به شرط نداشتن نمک صنعتی و یا چربی زیاد و در حد اعتدال اشکالی ندارد.مصرف آش و سوپ های تند و پرادویه در افطار ممکن است اثرات سوء بر دستگاه گوارش داشته باشد و توصیه نمی شود.
کم آبی بدن موجب تاثیر منفی در کلیه ها و احتمال عفونت و سنگ سازی می شود، بنابراین مصرف مایعات بین افطار و سحرتوصیه می شود. توجه بفرمایید که مایعات فقط آب آشامیدنی نیست.
انواع سبزی ها و میوه ها مثل هندوانه، خربزه، خیار و یا چای های گیاهی کمرنگ، شیر محلی سالم و سوپ حاوی مقدار آب بسیار بالایی هستند
غذای افطار باید هضم و جذب آسانی داشته باشد تا به هنگام وعده سحر، بدن برای دریافت وعده جدید آماده باشد. برای این منظور، انواع آش ها، هلیم ها، فرنی ها و … غذاهای مناسبی هستند.
میتوانید از حریره بادام که با آرد برنج تهیه و با عسل یا شیره انگور یا شیره خرما شیرین شده باشد و نیز نان و پنیر به مقدار کم به همراه سبزی خوردن و مغز گردو و چند عدد خرما و یا یک خوشه انگور رسیده و شیرین استفاده شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *