بیشتر بدانیم, سبک زندگی, غذا, مطالب

خواص سیب زمینی ترشی

lazy خواص سیب زمینی ترشی

سیب زمینی ترشی با نام انگلیسی Jerusalem artichoke و نامهای محلی شلغم شیرازی, یرآلماسى و قلقلاس شناخته می شود. 👈سیب زمینی ترشی بهترین غذا برای افرادی مبتلا به دیابت می باشد.

مشخصات‏ سیب زمینی ترشی و روش کاشت:
سیب زمینی ترشی گیاهى است علفى پایا که ارتفاع آن ۲- ۵/ ۱ متر مى‏رسد. ساقه‏هاى سیب زمینی ترشی چوبى و یکساله است و برگهاى سیب زمینی ترشی بیضى و نوک‏تیز با دندانه‏هاى ریز، گلهاى سیب زمینی ترشی زرد و شبیه گل آفتابگردان ولى خیلى کوچکتر که در مهر و آبان‏ماه ظاهر مى‏شوند

خواص گیاهی سیب زمینی ترشی :

سیب زمینی ترشی در غده‏هاى آن ماده Inuline وجود دارد. این ماده که از هیدراتهاى کربن است شبیه به نشاسته مى‏باشد ولى مانند نشاسته معمولى بسادگى در معده تبدیل به قند نمى‏شود. مزه آن کمى شیرین و شبیه سیب زمینى معمولى است.
سیب زمینی ترشی خیلى سریع الهضم و زودپز مى‏باشد، به‏طورى که سیب زمینى ترشى ظرف ۱۵- ۱۰ دقیقه در آب جوش پخته مى‏شود. در ایران معمولا به‏طور ناپخته و خام با سرکه و ترشى آن را مى‏خورند ولى پخته آن نیز خیلى لذیذ است و چون نشاسته آن بخصوص در غده‏هاى تازه به سختى تبدیل به قند مى‏شود براى اشخاصى که بیمارى قند دارند در رژیم غذایى جانشین خوبى براى سیب‏زمینى است. 👈سیب زمینی ترشی باید تازه مصرف شود زیرا اگر مدتى بماند ممکن است اینولین آن تبدیل به قند بشود و خاصیت رژیمى خود را از دست بدهد.
سیب زمینی ترشی از نظر طبیعت طبق نظر حکماى طب سنتى غده آن کمى گرم و تر است براى چاق شدن خوب است و محرک نیروى جنسى مى‏باشد، براى سرفه و خشونت سینه نیز نافع مى‏باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *