بیشتر بدانیم, سبک زندگی, غذا, مطالب

غذاهایی که نیروی انسان را زیاد و بدن را تقویت می کند

lazy غذاهایی که نیروی انسان را زیاد و بدن را تقویت می کند

 

گوشت:
گوشت علاوه بر اینکه گوشت بدن را می رویاند و انسان را چاق می کند، بدن انسان را نیز تقویت می کند .(گوشت گاو و گوساله ممنوع است.)
بنابر سفارش امام باقر علیه السلام خوردن گوشت سالم شنوایی و بینایی را زیاد و نیروی انسان را تقویت می کند .

شیر:
امام صادق علیه السلام به فردی که از ضعف بدنش شکایت داشت فرمودند: شیر بخورد که علاوه بر رشد و رویاندن گوشت بدنش استخوان بدنش را نیز تقویت می کند و بدنش را هم تقویت می کند. (البته شیر طبیعی!نه پالم و وایتکس و …)

حلیم:
کمر را تقویت می کند و قدرت را افزایش می دهد . پیامبری از پیامبران به خداوند تبارک و تعالی شکایت کرد از ضعف و ناتوانی و کمی جماع ، خداوند وی را امرفرمود به خوردن حلیم. (پختن دانه ی گندم یا جو و در مرتبه ی بعد دانه های نخود،ماش،عدس و گوشت)

سویق:
بدن را تقویت می کند و جزء معجزات است. از مهم ترین غذاها و تقویت کننده ها و چاق کننده هاست، فواید درمانی زیادی هم دارد ( برای کسانی که ناتوانی و ضعف دارند شرط مصرفش چهل روز است صبح ناشتا است) .
روایت داریم کسی که چهل صبح اول روز سویق بخورد هر دو کتفش پر از نیرو می شود و تقویت کننده ی دست هاست و اگر سویق شسته مصرف شود پاها را تقویت می کند و به آن نیرو و قدرت می دهد (هفت مرتبه باید سویق را بشوید و هر بار خشک کند و سپس مصرف نماید.
کواکب (مثلثه) آشی که ترکیبات آن سه چیز است و طبق فرمایش امام صادق علیه السلام حتی از گوشت و روغن زرد در بدن نیرومند تر است. (مقداری برنج، هم اندازه ی آن نخود، و هم وزن آن هم باقلا و یا غیره ( عدس و ماش و …) تمامی این ها را باید آسیاب کنند و بعد مانند سوپ بپزند و صبح استفاده کنند)

خوردن به با دانه اش:
دو چیز مقوی قلب است یکی گوشت با شیر یکی به با دانه اش.
فرموده اند به شیرین بخور با دانه اش زیرا این ضعف را تقویت می کند، معده را طیب و طاهر می کند و آن را زیاد تقویت می کند، اشتها را زیاد و غذا را هضم می کند. (اگر معده خوب کار کند بدن بیمار نمی شود و تقویت می گردد) و فرموده اند به نیروی مرد را زیاد می کند و ضعف و ناتوانی مرد را برطرف می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *