بیشتر بدانیم, سبک زندگی, مطالب, گیاهان دارویی

فواید فلفل قرمز برای سلامتی

lazy فواید فلفل قرمز برای سلامتی

 

فلفل قرمز را نباید با فلفل سیاه یا سرکه و یا خردل که هر یک به نوعی در ردیف چاشنی‌های تند هستند اشتباه کرد، زیرا این‌ها محرک هستند در صورتی که فلفل قرمز آرام بخش و مسکن است.

فواید فلفل قرمز:

کاهش لخته شدن خون
اگر از فلفل قرمز به طور مداوم در رژیم غذایی خود استفاده کنید، نه تنها به هضم غذاها کمک کرده‌اید بلکه ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را نیز کاهش داده‌اید.
پیش از این تصور می‌شد که فلفل قرمز سبب وخیم‌تر کردن زخم معدهمی‌شود، اما این ترس با توجه به تحقیقات گسترده‌ای که انجام پذیرفت از میان رفت و پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که فلفل به دلیل دارا بودن کپسیکم (capsicum) می‌تواند از ایجاد لخته‌های خونی خطرناک نیز جلوگیری به عمل آورد. همچنین محققان در حال بررسی خواص ضد درد آن به منظور ساخت داروهای مسکن نیز هستند.
تسکین درد
علاوه بر توانایی جلوگیری از انسداد شریان‌های خونی، محققان به این نتیجه رسیدند که کرم‌های موضعی که شامل capsicum هستند می‌توانند بسیاری از دردهای مزمن را التیام دهند. در حال حاضر این ماده به شکل پماد و کرم تجویز شده و برای تسکین درد ، دردهای پس از عمل جراحی قطع عضو و بهبود زخم‌ها از آن استفاده می‌شود.
تسکین سردرد
همچنین تحقیقات نشان می‌دهد مصرف فلفل قرمز در تسکین سردرد مفید است. دانشمندان در بررسی‌های خود دریافته‌اند در فلفل قرمز ماده‌ای محرک وجود دارد که حتی بهتر از برخی قرص‌های مسکن در کاهش سردرد موثر است. پیش از این نیز در طب سنتی فلفل قرمز به عنوان مسکن سردرد تجویز می‌شد است.
کاهش ریسک ابتلا به سرطان
در کشورهایی که به طور سنتی مصرف فلفل بالا است، میزان مرگ و میر به دلیل ابتلا به سرطان چه در زنان و چه در مردان به طور چشمگیری پایین‌تر از کشورهایی است که در رژیم غذایی خود از فلفل استفاده نمی‌کنند.

سایر خواص درمانی فلفل قرمز تند

در مصرف داخلی در عین حال که نیروبخش است ضد اسپاسم نیز می‌باشد. برای کلیه، طحال و لوزالمعده مفید است. در موارد قفل شدن فک‌ها که در برخی موارد رخ می‌دهد اثر مفید دارد.
در مورد یبوست، گرد فلفل قرمز مفید است زیرا حرکت دودی روده‌ها را تحریک می‌کند. برای حصول این منظور هر روز به مقدار کم باید با غذا مصرف شود.
در سرماخوردگی‌ها مصرف فلفل قرمز با دوز بالا اثر مفید و سریع دارد.
فلفل قرمز یک ماده ضد عفونی کننده است بنابراین به صورت غرغره برای ضد عفونی حلق توصیه می‌شود.
برای رفع گرفتگی عضلات بسیار مفید است.
محققان معتقدند نوعی ماده فعال که عامل تندی فلفل (متابوسین) است می تواند مانع از چاقی شود و آنها درصدد هستند تا از این ماده برای تهیه داروهای ضد چاقی استفاده کنند.

طبیعت آن گرم و خشک است و در افراد صفراوی مزاج به اعتدال باید استفاده شود.

فلفل قرمز برای پروستات مردان مُضر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *