بیشتر بدانیم, سبک زندگی, مطالب

مضرات شکرسفید (سم سفید)

lazy مضرات شکرسفید (سم سفید)

مصرف مقادیر بالای شکر در رژیم غذایی، ایده ی مناسبی برای ادامه یک زندگی سالم نیست. اگر بدانید پس از مصرف شکر بدنتان چه واکنشی نشان می دهد، بدون شک شکر را در فهرست مواد غذایی ممنوعه قرار می دهید.

شکرسفید، قاتل خاموش:

شکر قاتل خاموش است، زیرا بدون هشدار یا زنگ خطر عمل می کند. اگر چند سال است اضافه وزن دارید و نمی دانید علتش چیست، بهتر است به مقدار شکری که مصرف می کنید بیشتر توجه کنید. لپتین، هورمونی است که به شما پیام سیری می دهد، هر جند بسیاری از ما این پیام سیری که از مغز ارسال می شود را نادیده می گیریم.در برخی افراد، عملکرد این هورمون مختل شده و سبب افزایش میزان مصرف غذا و در نتیجه چاقی می شود. مصرف زیاد شکر شرایطی در بدن ایجاد می کند که اصطلاحا مقاومت به لپتین نامیده می شود و در واقع پیام سیری در این افراد ارسال نمی شود. برای سلامت خود و خانواده مصرف شکر را به حداقل برسانیم.

اثر منفی شکرسفید بر عملکرد قلب:

با این که تاثیر مصرف مقادیر زیاد شکر در افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی بارها مورد تاکید قرار گرفته است، اما مطالعات جدید نشان می دهد مکانیسم پمپاژ قلب با مصرف شکر تحت تاثیر قرار گرفته و احتمال ابتلا به نارسایی قلبی وجود دارد.

مصرف شکرسفید و ابتلا به سرطان:
ارتباط منفی بین مصرف مقادیر زیاد شکر و نشاسته با میزان زنده ماندن بیماران مبتلا به سرطان پستان و سرطان روده ی بزرگ وجود دارد. ترکیبی با عنوان بتاکاتنین پس از مصرف مقادیر زیاد شکر در بدن تولید می شود که سلول های بدن را مستعد سرطانی شدن می کند.

عملکرد یکسان شکر و الکل بر کبد:

محدودیت ها و هشدارهایی که برای مصرف الکل وجود دارد باید برای شکر نیز شبیه سازی شود.
گلوکز و فروکتوز در مقادیر بالای مصرف، اثرات سمی بر کبد دارند و این اثرات مشابه با متابولیسم الکل و اثرات آن روی این اندام است. همچنین شکر می تواند مشابه با الکل عامل ابتلا به چند بیماری مزمن باشد.
اگر تصور می کنید اندام لاغر شما را از ابتلا به آسیب های کبدی محافظت می کند، سخت در اشتباهید. به تازگی مشخص شده است آسیب به کبد حتی در شرایطی که کالری اضافی مصرف نمی کنید و به اضافه وزن مبتلا نیستید، ممکن است رخ دهد.

اثر شکرسفید بر تجمع چربی شکمی:

مشخص شده است مصرف مقادیر بالای شکر، به ویژه نوشیدنی های شیرین شده با شکر مانند نوشابه، عامل اصلی افزایش جمعیت انسان های چاق است. مصرف شکر سبب بلوغ سلول های چربی شده و زمینه ی بزرگ شدن شکم و ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را فراهم می کند.
شکر، قدرت مغز را کاهش می دهد
مصرف مقادیر زیاد شکر، فرایند پیری را به ویژه در سلول های مغزی تسریع می کند. از دست دادن حافظه و اختلالات شناختی از دیگر اثرات سوء مصرف شکر بر عملکرد مغز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *