بیشتر بدانیم, سبک زندگی, مطالب

تدابیر فصل بهار

lazy تدابیر فصل بهار

فصل بهار از نظر گرمی و سردی، تری و خشکی در اعتدال است و هیچ یک از وضعیت های فوق غلبه ندارد. هرچند برخی معتقدند که مزاج بهار گرم و تر است. با این وجود طب سنتی اسلامی، بر پاک سازی بدن از مواد زائدی که از خوردن غذاهای انرژی زا و گرم در فصل زمستان ایجاد شده اند و با گرم شدن تدریجی هوا در بهار و تابستان تبدیل به سموم و مواد شدیدا مضر می شوند، تاکید دارند.
به همین منظور برای لذت بردن از طراوت بهاری و جلوگیری از سستی و افزایش غلظت خون پیش رفتن به سمت یک رژیم غذایی سبک را توصیه می کنند.
در فصل بهار وعده های غذایی سبک و زودهضمی داشته باشید.

سبک ترین رژیم غذایی در طی سال را باید در فصل بهار داشته باشیم، بنابراین در تمام وعده های غذایی از غذاهای سبک و زود هضم استفاده کنید، بنابراین فصل بهار زمان مناسبی برای شروع رژیم کاهش وزن و رهایی از چربی های اضافه است. روزه داری سبک برای مدت کوتاه (در نیمه های فروردین) می تواند برای پاک سازی کبد مفید باشد.

مصرف این نوشیدنی ها در فصل بهار مفید است.
نوشیدن چای زنجبیل تازه و داغ در این فصل برای حذف سموم تجمع یافته و مواد هضم نشده در بدن در طی زمستان مفید است. بعلاوه مصرف شربت های لیمو، نارنج، آلبالو، به، غوره، انار، سکنجبین،کاسنی، و زرشک توصیه می شود.

برای کمک به پاک سازی کبد از غذاهای با طبع گرم، تلخ وبه ویژه شور باید پرهیز شود. مصرف کمتر گوشت ها به ویژه گوشت قرمز و مواد تولید کننده خون، در مقایسه با زمستان ضروری است. مصرف مواد و غذاهای چرب و تند در فصل بهار توصیه نمی شود.

حجامت از راه های خروج مواد زاید از بدن است. در فصل بهار، بوییدن گل ها، آثار و برکات فراوانی دارد و سبب نشاط و شادمانی و از بین رفتن اضطراب و پریشانی و درمان برخی بیماری هاست. گرسنه ماندن نیز مضرات فراوانی به همراه دارد، زیرا گرسنگی از طریق تحریک مواد تجمع یافته در بدن، حساسیت (آلرژی) را در افراد تشدید می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *