بیشتر بدانیم, سبک زندگی, مطالب, نوشیدنی ها

چای های عیدانه از نظر طب سنتی

lazy چای های عیدانه از نظر طب سنتی

یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها بعد از آب، چای است طب سنتی برای ایام نوروز و روزهای بهار چای های زیر را به شما معرفی می کند.

چای بهار نارنج
بهار نارنج، شکوفه ی درخت نارنج است که در فصل بهار بر درخت ظاهر می شود و از آنجا که بوی مطبوعی دارد، برای خوش طعم کردن مواد غذایی، چای و مربا به کار می رود. بیشترین تاثیر بهار نارنج بر سیستم عصبی است و در تمام کتاب های از خواص خواب آوری و آرام بخشی آن یاد شده است.
بهار نارنج را باید صبح زود وقتی که به حالت غنچه ی نشکفته است، از درخت جدا کرده و بلافاصله در محل تاریکی خشک کرد تا تغییر رنگ پیدا نکند.

چای آویشن
گیاه آویشن خواص درمانی مفیدی دارد و مصرف آن در تمام فصل ها به خصوص بهار که باید بدن را سم زدایی کرد، توصیه می شود. این گیاه کل اعضای بدن را می شوید و پاک می کند. اگر هر روز صبح، یک فنجان چای آویشن بنوشید خیلی زود اثرات مثبت آن شامل راحتی بسیار در ناحیه ی شکم، سرفه نکردن هنگام بیدار شدن، احساس سرزندگی و … را خواهید دید.

چای لیمو، نعناع، میخک و دارچین
چهار عدد میخک و دو عدد دارچین را درون آب جوش ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید دم بکشد. سه عدد ساقه ی برگ نعناع و نصف یک لیموترش را درون لیوان ریخته و دارچین و میخک دم کشیده را به آن اضافه کنید.

چای گل سرخ
خواص دارویی گل سرخ سال هاست شناخته شده است. رومیان باستان خاصیت دارویی برای این گیاه قائل بودند و ابوعلی سینا که برای اولین بار از گل سرخ، گلاب گرفت از خواص درمانی آن بهره می برد. ساکنان اولیه ی آمریکای شمالی نیز برای تسکین سوزش و ناراحتی های معده، چای دم شده با گلبرگ های رز می نوشیدند.
گل سرخ تقویت کننده و برطرف کننده ی تپش شدید قلب، ضدافسردگی و شادی آور است. همچنین موجب افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری ها شده و ریه ها را تقویت می کند؛ به همین دلیل برای افرادی که بدن ضعیفی دارند، مفید است. چای گل سرخ عوارض و نشانه های زکام بهاری و گرفتگی های را از بدن دور می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *